INNOWACJA PEDAGOGICZNA (NOWOŚĆ)

Piknik rodzinny

W sobotę  20 maja 2017 r. w naszej  szkole odbył  się Szkolny Piknik Rodzinny pod hasłem "Poznajemy zawody". Na Pikniku Rodzinnym zaprezentowano najciekawsze prace uczniów uczestniczących w Pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach. Związane to jest z innowacją pedagogiczną „Programowanie bez tajemnic”, którą wprowadziła w roku szkolnym 2016/2017 mgr Elżbieta Kozioł-Szeniszewska nauczycielka matematyki i zajęć komputerowych.

 

Godzina kodowania w roku szkolnym 2016/2017

Szkoła Podstawową im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Piławie Górnej ponownie uczestniczyła w światowej akcji popularyzowania informatyki. Najważniejszym elementem „Tygodnia Edukacji Informatycznej” (Computer Science Education Week) była tak zwana „Godzina Kodowania”. W tym roku w zabawie z informatyką wzięli udział uczniowie klas trzecich, piątych i szóstych.

zdjęcia

 

Młodsi uczyli się tworzyć linię kodu. Wykorzystując sekwencję, dorysowywali linie, rysowali też i dopasowywali kształty podobnego typu. Ochoczo poruszali się w labiryncie czy  tworzyli układanki metodą „przeciągnij i upuść”.

Piątoklasiści mieli trudniejsze zadanie. Matematyka okazała się bardzo przydatna przy obliczaniu kątów, kiedy jeździli po wirtualnym lodzie. Z „Artystą” tworzyli obrazki i wzory, a przy pomocy „Play Lab” wymyślali gry i historyjki. Rozwiązywali też łamigłówki i programowali bohaterów własnej wersji gry „Minecraft”.

Szóstoklasiści programowali w „Scratchu”. To edukacyjny język obiektowy dla przyswajania podstaw programowania i środowisko służące do tworzenia oraz uruchamiania programów. Elementy języka mają kształt puzzli, układanych w określonym porządku. W ten sposób uczniowie tworzyli kod, przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne, a wygląd postaci przypisanych do nich można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz. W efekcie szybko opanowanego języka powstawały udane kartki świąteczne czy historyjki  np:

https://scratch.mit.edu/projects/135590960/

https://scratch.mit.edu/projects/137495498/

https://scratch.mit.edu/projects/133031640/

https://scratch.mit.edu/projects/133043115/

https://scratch.mit.edu/projects/132859367/

Związane to jest z innowacją pedagogiczną „Programowanie bez tajemnic”, którą wprowadziła w roku szkolnym 2016/2017 mgr Elżbieta Kozioł-Szeniszewska nauczycielka matematyki i zajęć komputerowych jak również zgłosiła szkołę do akcji Computer Science Education Week

 

WARSZTATY NA UNIWERSYTECIE EKONOMICZNYM WE WROCŁAWIU

Uczniowie klas 5 i 6 wraz z nauczycielami p. A. Pawlak, p. J. Nowicką i p. E.Kozioł-Szeniszewską uczestniczyli ponownie w warsztatach edukacyjnych „Akademia Programowania i Nowoczesnych Technologii Informacyjnych” na Uniwersytecie Ekonomicznym w dniu 28 marca 2017r. Warsztaty przygotowane były przez  pracowników Instytutu Informatyki Ekonomicznej i Centrum Informatyki. Pod opieką pana dr. Krzysztofa Hauke zgłębiali tajniki podstaw programowania w programie SGP  Baltie.

zdjęcia

 

Baltie to pierwszy, całkowicie graficzny język programowania, w którym program tworzy się, przeciągając ikony. SGP Baltie zawiera polecenia dla animacji, multimediów, pętle, podejmowania decyzji, operatory logiczne, polecenia dla myszy, polecenia z klawiatury, polecenia do pracy z katalogami i plikami, funkcji, matematyczne. Przyjazne środowisko sprawia, że z Baltim mogą pracować nawet zupełnie małe dzieci, a możliwości funkcjonalne tworzą z niego narzędzie nawet dla całkiem zaawansowanych programistów. Użytkownik, w zależności od swojego zaawansowania, może wybrać jeden z trzech trybów Baltie:

 

 

1)      Tryb „Budowanie” – najłatwiejszy do opanowania, dziecko pracuje tylko z myszką.

2)      Tryb „Czarowanie” – tryb nieco bardziej zaawansowany, w którym dziecko do zbudowania sceny korzysta z pomocy czarodzieja Baltie. Aby zbudować scenę uczeń musi sterować Baltim i używać jego podstawowych poleceń.

3)      Tryb „Programowanie” – to najciekawszy tryb Baltiego. W tym trybie uczeń tworzy własne multimedialne programy tylko za pomocą graficznych poleceń – ikon.

Następnie pan dr. Artur Rot oprowadził nas po kampusie Uczelni i przedstawił kilka ciekawych faktów na temat Uczelni. Na terenie kampusu Uniwersytetu Ekonomicznego znajduje się Krasnal Ekonomek. Jest wyjątkowo duży i w ręce trzyma liczydło.  Krasnal Ekonomek siedzi na górze Euro. W sali wykładowej uczniowie jeszcze wysłuchali krótkiego wykładu pana dr. Artura Rota i otrzymali certyfikaty. Po wykładzie udaliśmy się do Dolnośląskiego Centrum Informacji Naukowej i Ekonomicznej. Dyrektor Biblioteki pani  mgr Małgorzata Świrad przeprowadziła dla uczniów ze Szkoły Podstawowej ciekawą prelekcję biblioteczną. Uczniowie zwiedzili Dolnośląskie Centrum Informacji Naukowej i Ekonomicznej. Wyjazd na Uniwersytet Ekonomiczny związany jest z innowacją pedagogiczną „Programowanie bez tajemnic” wprowadzoną w naszej szkole przez nauczycielkę matematyki i informatyki, Elżbietę Kozioł-Szeniszewską.

 

Warsztaty na Uniwersytecie Ekonomicznym

Dnia 26 stycznia 2017r. szóstoklasiści i piątoklasiści ze szkoły podstawowej w Piławie Górnej uczestniczyli w warsztatach  edukacyjnych „Akademia Programowania i Nowoczesnych Technologii Informatycznych” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Warsztaty edukacyjne podzielone były na dwie części. W pierwszej części uczniowie wysłuchali wykładu i zwiedzili nowoczesną serwerownię, a w drugiej części  uczestniczyli w warsztatach z programowania w języku Scratch. Zajęcia poprowadzili: dr Artur Rot, mgr inż. Jacek Styś, dr Krzysztof Hauke. W trakcie zajęć odwiedził nas prof. dr hab. Jerzy Niemczyk.

 

ZDJĘCIA

 

Uczniowie mieli za zadanie napisać krótkie programy w języku Scratch. Programowanie to odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli, a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz. Po drodze dzieciaki uczą się też podstaw myślenia algorytmicznego i logiki programowania. Ale możliwości Scratcha są znacznie szersze tak, jak znacznie szersze są możliwe zastosowania technologii informacyjnych. Z pomocą Scratcha dzieci mogą także realizować wspólne projekty, uczyć się od siebie nawzajem, a działając w grupie rozwijać swoje kompetencje społeczne. Pracowali bardzo intensywnie i  z roli programistów wywiązali się znakomicie. Na zakończenie warsztatów uczniowie otrzymali certyfikaty i atrakcyjne gadżety. Wyjazd na Uniwersytet Ekonomiczny związany jest z innowacją pedagogiczną „Programowanie bez tajemnic”, którą wprowadziła w roku szkolnym 2016/2017 mgr Elżbieta Kozioł-Szeniszewska nauczycielka matematyki i informatyki.

 

Tydzień Edukacji Informatycznej – Godzina Kodowania

W roku 2016 Tydzień Edukacji Informatycznej przypada na 5-11 Grudnia, 2016. Godzina Kodowania, organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week), jest powszechnie uważana za największą inicjatywę edukacyjną w historii. Wzięło w niej dotychczas udział ponad 140 milionów uczestników, głównie uczniów, z całego świata. W Polsce cieszy się również popularność tej inicjatywy.

W Godzinie Kodowania można uczestniczyć przez cały rok, z dowolnego miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza szkołą, indywidualnie lub w grupie uczniów. Również w roku szkolnym 2016/2017 uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Piławie Górnej włączą się w światową akcję popularyzowania informatyki.

Uczniowie rejestrują się za pomocą odpowiedniego kodu i zostają przypisani nauczycielce matematyki i informatyki Elżbiecie Kozioł-Szeniszewskiej.

Zapraszam wszystkich uczniów do zabawy.

 

Dyplom z warsztatów na Politechnice Wrocławskiej

 
Więcej artykułów…
Wyszukiwanie
Ulti Clocks content
STRONA GIMNAZJUM

Znalezione obrazy dla zapytania gimnazjum w piławie górnej

PREZENTACJA SZKOŁY!!!

Szkoła dbająca o ....

BIP

Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 35 gości 
LICZNIK ODWIEDZIN
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj477
mod_vvisit_counterWczoraj600
mod_vvisit_counterTen tydzień4488
mod_vvisit_counterTen miesiąc13032
mod_vvisit_counterWszystkie1146971